Ombudsdienst voor financiële geschillen

Ombudsfin ondervindt momenteel een achterstand in de verwerking van de klachtendossiers. We stellen alles in het werk om deze achterstand zo snel mogelijk in te halen. Ombudsfin zal om die reden tijdelijk enkel op woensdag telefonisch bereikbaar zijn. 

Mogen wij u vragen uw klacht steeds in te dienen via het klachtenformulier (groene knop bovenaan)? Zo kunnen wij een vlotte verwerking garanderen.

Bent u consument en hebt u een bancair geschil met uw Belgische financiële instelling of tussenpersoon? Ombudsfin kan u helpen bij het vinden van een oplossing!

Ook als onderneming kunt u voor bepaalde geschillen bij Ombudsfin terecht, namelijk voor geschillen betreffende kredieten, het uitoefenen van de specifieke bevoegdheden voorzien in Boek VII van het Wetboek Economisch Recht betreffende de basisbankdienst voor ondernemingen, kosten gelinkt aan grensoverschrijdende betalingen binnen de Europese Unie, en MIF’s.

De betrokken financiële instelling of tussenpersoon moet wel lid zijn van Ombudsfin. Bovendien moet u uw klacht eerst hebben voorgelegd aan de bevoegde klachtendienst van de financiële instelling of tussenpersoon.

Image
Image
Image
Image

Dossier van de maand

Elke maand nemen we een diepe duik in een actueel dossier dat onze aandacht verdient. Blijf op de hoogte en ontdek wat er speelt in onze steeds veranderende wereld.

Bekijk het dossier van de maand

Jaarverslag 2024

Het jaarverslag biedt een gedetailleerd overzicht van de activiteiten van Ombudsfin in het voorbije jaar. Lees verder en duik in de cijfers en de belangrijkste thema's.

Download het jaarverslag